Case

Servicepunt71: Nog dieper duiken in de financiële materie van Gemeenten

grip-op-financiën-interim-financials-bas
Wie zijn Servicepunt71

Grip op financiën dankzij de interim financials van BAS

Servicepunt71 is een professionele shared service organisatie voor gemeenten en overheidsorganisaties in de Leidse regio. Als bedrijfsvoeringsorganisatie van de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude, levert het diensten variërend van informatievoorziening, HRM en financiën tot facilitaire zaken, juridische zaken en inkoop. Bij Servicepunt71 werken zo’n 400 mensen.

Toelichting Servicepunt71

Een warme én professionele relatie

Servicepunt71 en BAS Consultancy kennen elkaar al langer en ze weten elkaar te vinden wanneer dat nodig is. Shared service organisatie Servicepunt 71 bedient gemeenten en overheidsorganisaties in de Leidse Regio. BAS Consultancy heeft de organisatie al eerder met het ‘In Control’-project geholpen waardoor Servicepunt 71 nog meer grip kreeg op de financiën.

Deze samenwerking verliep zo goed, dat de diensten van BAS nu ook ingezet worden voor andere projecten en bij andere afdelingen binnen de organisatie van Servicepunt71.

in-control
Organisatie BAS Consultancy
De opdracht

Geen onbekende, dus direct verdiepen

Toen de Senior medewerker Betalingsverkeer & Debiteuren nodig was bij een ander project van Servicepunt71, werd er naar de juiste (tijdelijke) vervanger gezocht. Al snel viel de naam van Sonja Star-Hiemstra, een BAS-consultant die ook heeft meegewerkt aan het ‘In Control’-project.

“Dat ik gevraagd werd, vond ik een hele eer,” vertelt Sonja. “Ik ben natuurlijk wel extern, maar dat kan juist handig zijn bij dit soort opdrachten.” Waar Sonja vooral op doelt, is dat ze al 19 jaar werkt voor BAS Consultancy en daardoor enorm all-round en flexibel is. “Om de zoveel tijd wissel ik van project; soms om de paar maanden een andere keer na een paar jaar. Het is erg leuk om in dit soort functies te duiken. De organisatie en ik kenden elkaar al in dit geval, dus ik kon direct beginnen met verdiepen in de functie. Voor beide partijen is dat erg praktisch.”

whitepaper

Business Intelligence

Business Intelligence is voor een ieder toegankelijk, ook als je een kleinere partij met een wat krapper budget bent. Dit wordt mogelijk gemaakt door tal van betaalbare oplossingen. In de whitepaper 'Business Intelligence' lees je wat de mogelijkheden zijn binnen BI en waarom financials er niet zonder kunnen.

Download mockup-business-intelligence-002
de taken

Samen zelfstandig werken

Ook al heeft Sonja veel ervaring, één ding was nieuw voor haar in deze functie: ze mocht negen mensen aansturen. “Ik stuurde wel eens vaker een paar (maximaal twee) mensen aan, maar dit is toch net iets anders.”

Al snel vindt Sonja haar draai als senior en als coördinator: “Ik vind het vooral interessant dat het team heel divers is qua leeftijd en achtergrond. Dat betekent dat iedereen een andere benadering nodig. Allemaal werken ze heel zelfstandig op een eigen manier, maar ook samen binnen het team.”

Het takenpakket van Sonja is breed:

  • Het plannen, afstemmen en verdelen van werkzaamheden binnen de afdeling.
  • Bewaken, borgen en toetsen van de voortgang en de kwaliteit van de werkzaamheden
  • Ze is de vraagbaak voor medewerkers en klantorganisaties als het gaat over Debiteuren & Betalingsverkeer.
  • Ook uitvoerende werkzaamheden horen tot Sonja’s takenpakket zoals het opleveren van maandanalyses (Eqili) en stukken voor het jaarwerk (accountant).
Beter inzicht in data
interim ERP implementatie consultant bvij BAS
het resultaat

Ervaring inbrengen én opdoen tegelijk

Kennis staat centraal bij dit soort opdrachten vindt Sonja. “Een administratie is een administratie. Debiteuren en crediteuren vind je overal. Maar bij gemeenten heb je met hele specifieke regels te maken. Daar leer ik elke dag meer over en ik kan mijn eigen kennis en ervaring weer delen met de organisatie. Op deze manier samenwerken draait dus echt om wederzijdse kennisdeling en daar worden we allemaal beter van.”

Afspraak maken

Hoe kunnen we je helpen?

Als betrokken partner helpt BAS Consultancy organisaties om het beste uit hun financiële bedrijfsvoering te halen. Dit doen we door met de kennis en capaciteit van onze interim financials blijvende waarde te creëren. Van business controllers tot financial controllers en auditors: onze consultants beschikken over sectorspecifieke kennis en kennen de financiële uitdagingen van nu en de toekomst. Meer weten over wat de specialisten van BAS Consultancy voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Maak een afspraak
Hoe kunnen we je helpen als betrokken partner 2

BAS Consultancy
Benoordenhoutseweg 43
2596 BC Den Haag

+31 070 312 20 80
info@basconsultancy.nl